Overdracht
Als een boot of schip te boek gesteld is (lees hier meer over op de pagina Teboekstelling), is er sprake van inschrijving in het scheepsregister van het kadaster. Dat betekent dat de overdracht alleen bij een notaris kan plaatsvinden. Een handeling die wij al jaren met plezier en passie uitvoeren.
Voordelen overdracht bij Scheepsnotaris
Een notaris krijgt dagelijks te maken met overdrachten. Maar met de overdracht van een boot of schip is niet elke notaris bekend. Wij gelukkig wel! De overdracht van een vaartuig is namelijk niet hetzelfde als een overdracht in vastgoed. We zetten graag voor u op een rijtje waarom Scheepsnotaris u juist hierbij goed van dienst kan zijn:
• Wij hebben meer dan 25 jaar ervaring in deze branche.
• Dat betekent dat wij op de hoogte zijn van alle complexe wetten en regels.
• Wij kunnen hierdoor efficiënter te werk gaan dan een notaris die alles nog moet uitzoeken.
• Flexibiliteit is ons op het lijf geschreven, we komen graag op locatie, ook buiten kantoortijden.
• Wij zijn gevestigd in de thuishaven van de binnenvaart: Zwijndrecht.
• Scheepvaart is onze passie!
Dit doen wij voor u
Wij gaan voor u na of de potentiële verkoper bevoegd is om de boot of het schip te verkopen. Is dat het geval? Dan maken wij zorgvuldig de akte van levering op en nemen we de tijd om deze met u door te nemen.
Bij ons op kantoor, bij u thuis, op het desbetreffende schip… de keuze is aan u. Na ondertekening wordt de akte ingeschreven bij het kadaster en kunt u genieten van uw vaartuig!
Overdracht niet ingeschreven vaartuigen
Als uw boot of schip niet te boek gesteld is, bent u niet verplicht om voor de overdracht naar een notaris te gaan. Toch raden wij dat wel aan. We kunnen u op basis van onze expertise adviseren over de koopovereenkomst. Óf we kunnen het vaartuig alsnog voor u registreren, zodat u nooit te maken kunt krijgen met schuldeisers van de voormalige eigenaar. Een telefoontje is zo gepleegd!
Val niet tussen wal en schip!
Neem contact op
Drie keer scheepsrecht?
Het getal 3 speelt een belangrijke rol in de scheepvaart.
Een kapitein was vroeger verplicht om zijn bemanning
drie maaltijden per dag te geven. Wie zich
had misdragen, kon drie slagen met een plank krijgen.
Er waren drie getuigen nodig om iemand ter dood
te veroordelen aan boord.
Drie keer was dus het scheepsrecht
Vraag het de Scheepsnotaris!
Hoe zit dat nu ook al weer met brandmerken?
Wat is een teboekstelling?
Welke papieren heb ik nodig?
Met de Scheepsnotaris vaart u een rechte koers.
Duidelijkheid, eerlijkheid en professionaliteit voorop.
Heeft u vragen? Stel ze ons! Wij helpen u